Главна
още веднъж в друг формат
още веднъж в друг формат
Бъдеще време в миналото и минало неопределено време. Изразяване на условност чрез бъдеще време в миналото и условно наклонение.Преизказни форми в трансформация на текст.Бъдеще предварително време в миналото.Система на глаголните времена в българския език.Анализ и редактиране. |
Тест за определяне на входно ниво на учениците в 9. клас.Внимателно прочитате и отговаряте. Номерата на отговорите са разбъркани.55 мин. два опита.
Тестът е заоценяване входно ниво на десетокласниците. 55 ми. 2 опита.Четете внимателно. Номерата на отговорите на въпросите не отговарят на номерата на самите въпроси.
Този тест определя входното ниво на единадесетокласниците. 3 опита , 55 мин. Четете и отговаряйте внимателно.
Добре дошли в 12 клас.Това е вашия последен входен тест. Разполагате с 55 мин. и 3 опита ( ако мислите,че е необходимо)
Четете много внимателно и отговаряйте също толкова.
В тази папка ще намерите различни по-достъпни или не чак толкова. Припомнете си части от това , което сте учили в предните години.
Тук поставете вашата корегирана диктовка.
1. Запишете в тетрадката за работа в клас темата и план на урока
Приносът на Иван Вазов в обогатяването на българската литература от Освобождението до Първата световна война
-Исторически и политически контекст
-Жанрове и теми
-Литературни кръгове и направления
-Живот и творчество
2. Изгледайте видеото
- Запишете в тетрадката за работа в клас кратък план
3. Изгледайте презентацията http://www.myshared.ru/slide/808489/
4. Прочетете https://vsichkitemi.com/23-liubopitni-fakta-za-zhivota-na-ivan-vazov/
5. Домашна работа
6 Любопитни факти за Иван Вазов.https://www.10te.bg/lichnosti/10-lyubopitni-fakta-za-ivan-vazov/
1. Запишете тема и план в учебната тетрадка
2. Изгледайте видеата и прочетете матиралите по темата
3. Коментирайте
Ето ви сега изненада.....
Влезте в ролята на учител и подгответе урока от учебника по български език - 9 клас на стр. 90- CV - документи, официално делови стил.
Влезте в ролята на учител и подгответе урока от стр. 54 - 66. Следват задачи за упражнение на новите знания, които също трябва да се изпълняват.
Бъдете креативни и ме изненадайте.
Влезте в ролята на учител и подгответе урока : Прилагане на лексикалната норма в речевата практика.
Задачата към всеки един ученик от 9-12 клас е: Прочетете целия текст като внимателно проследявте вашето въображение от сцените, които предизвиква вашето въображение.Всичко което си представяте докато четете трябва да опишете структурирано и разбираемо. Работете в тетрадка или на компютър.Когато сте готови качете вашите домашни в заданието от 22.10. в платформата.
В тази папка ще намерите необходимото по темата Елин Пелин и повестта "Гераците"
За да се подготвите и изпълните задачата от вашето домашно са ви необходими единствено повестта " Гераците", която поставям тук, но я има и в папката, да работи вашето въображение, химикал и тетрадката ви.
Докато четете повестта "Гераците " си изберете персонаж, в чиято роля ще се чувствате добре.Вживейте се в избрания герой и разработете няколко варианта през вашата гледна точка на събитията.Как биха се случили, как бихте постъпили вие, как щяхте да промените самите действия и т.н.?
Актуални ли са днес проблемите повдигнати в повестта " Гераците" или авторът отразява само и единствено отдавна отминала епоха.?
В тази папка ще намерите помощни материали свързани с темата: - Елин Пелин и разказът "Спасова могила"
За да изпълните задачата си е необходимо да прочетете разказа "Спасова могила", да се въоръжите с химикал и тетрадка и да заработи вашето въображение.
Съпоставете вашите личен и обществен опит , аргументирано и защитено с интерпретираните в разказа ценности и норми, проблеми и конфликти свързани с вярата и надеждата.
В тази папка ще намерите необходимите материали по темата "Андрешко".
За да изпълните задачата си е необходимо да прочетете разказа "Андрешко", да се въоръжите с химикал и тетрадка и да заработи вашето въображение.
Съпоставете вашите личен и обществен опит , аргументирано и защитено с интерпретираните в разказа ценности и норми, проблеми и конфликти свързани с властта и насилието
В тази папка ще намерите необходимите материали по темата и урока за разказа "Ветрената мелница"
За да изпълните задачата си е необходимо да прочетете разказа "Ветрената мелница", да се въоръжите с химикал и тетрадка и да заработи вашето въображение.
Съпоставете вашите личен и обществен опит , аргументирано и защитено с интерпретираните в разказа ценности и норми, проблеми и конфликти свързани с труда и народното творчество
Предайте своите работи на хартия, за да бъдат оценени.
В тази папка ще намерите материалите за подготовка и текстовете на " Бай Ганьо прави избори " и Бай Ганьо журналист".
В урока " Бай Ганьо - идеята за книгата", който се намира в папката с материалите за този час, на стр.13 е изобразена картината на Наум Хаджимладенов
Вашата задача : Представете си, че на масата в заведението( изберете сами какво и къде) седите вие и един господин ви потупва по рамото. Разкажете историята като един от героите сте вие. Как протича цялото събитие.
Пишете на листи.
Домашните ще събирам и ще оценявам на хартия.
В урока " Бай Ганьо - идеята за книгата", който се намира в папката с материалите за този час, на стр.16 е изобразена картина: " Бай Ганьо чете '' Бай Ганьо"
Вашата задача : Разкажете как героят приема своя прототип, какви чувства и мисли поражда книгата у читателя. В коя епоха живее героят на вашия разказ.
Пишете на листи.
Домашните ще събирам и ще оценявам на хартия.
Този тест е отворен за изпълнение от новозаписаните ученици в 11 клас. 3 опита. Приема се най-високия резултат.
Това е продължение на темата за Бай Ганьо. Днес ще се запознаем с персонажа, който вече се е завърнал от пътуване. Какво е видял, какво е взел, на какво се е научил.
Добре ли се чувства облечен в костюм и с вратовръзка. Кой е съвременният Бай Ганьо?
Да почетем, да разсъждаваме и да помислим.
След като вече сте прочели разказа "Бай Ганьо журналист", който се отнася за съвремието,което пресъздава Алеко Константинов, си представете създаването на съвременна журналистика в различни медии. Пресъздайте своя история .
Разгледайте снимките на части от градски пейзаж в началото на 20в. и в началото на 21 в.
Създайте своята творба като изберете времето на случката. Избирате между съвременниците на А. Константинов и неговия Бай Ганьо или съпреживявате нашето време през вашия детски свят или през погледа на ваши близки.
Вие сами избирате.
Не забравяйте - пишете на листи или в тетрадка,която е само за домашни работи.
Символизъм.Българските символисти. Творчество.
Димчо Дебелянов. Поезия
Гео Милев., Поемата "Септември"
Вашата задача днес е разказ по картина.Изберете си една картина за един разказ.След като разгледате картините се спрете на темата и запишете заглавието. Създайте своя разказ. Внимавайте: Композирайте разказа. Направете изложение на самата тема кратко с две изречения.След това създайте и разкажете историята като не пропускате частите: завръзка, кулминация и развръзка. Ако темата допуска,можете да разкажите в кратък епилог и развитието на героите в перспектива.
Вашата задача днес е разказ по картина.След като разгледате картината се спрете на темата и запишете заглавието. Създайте своя разказ. Внимавайте: Композирайте разказа. Направете изложение на самата тема кратко с две изречения.След това създайте и разкажете историята като не пропускате частите: завръзка, кулминация и развръзка. Ако темата допуска,можете да разкажите в кратък епилог и развитието на героите в перспектива.
Домашната работа е същата като на 9 клас по горе.
Използвайте вашите знания и умения за създаване на текст . Вашата тема е свързана с Коледните празници- Благотворителност.Може да си озаглавите разказа
" Златно сърце" ( само ви давам предложение) и създайте вашият мил и вълнуващ разказ оформен с всички части като разгледате създадена ситуация, която да развиете с експозиция, развръзка, кулминация и завръзка.Можете дори да сложите и епилог.Историите за добрите дела обикновено си имат епилог. След всяко домашно трябва да задобрявате.
В тази папка ще намерите материали, които ще ви помогнат да надградите своите знания за правописните норми в българския книжовен език.
В тази папка ще намерите материали по темата "Борба".
И темата И ИНСТРУКЦИИТЕ ЗА вашата домашна работа.
ДОМАШНА РАБОТА
ТАЗИ ДОМАШНА РАБОТА Е ВАЛИДНА ЗА ВСЕКИ УЧЕНИК ОТ КОЙТО И ДА Е КЛАС. ЗАПИСАЛИТЕ И УЧЕЩИ ?????? В НЯКОЛКО КЛАСА СЪЩО РАБОТЯТ САМО ВЪРХУ ЕДИН ТЕКСТ , НО КРЕАТИВНОСТТА И СПОСОБНОСТИТЕ ИМ В ПРЕДСТАВЯНЕТО ТРЯБВА ДА НАДМИНАВАТ ОСТАНАЛИТЕ ТЕКСТОВЕ.
СРОК : 31. 01.2023Г. САМО НА ТАЗИ РАБОТА.
ТЕМА: БОТЕВ
ЗАДАЧА: ПОТЪРСЕТЕ И ПРОУЧЕТЕ БОТЕВ.ПРОЧЕТЕТЕ РАЗЛИЧНИ ГЛЕДНИ ТОЧКИ И ПРЕДСТАВЕНИЯ.КОГАТО ПРЕЦЕНИТЕ, ЧЕ СТЕ НАМЕРИЛИ НАЧИНА , ПО КОЙТО ВИЖДАТЕ И ПРИЕМАТЕ БОТЕВ ВИЕ САМИТЕ, РАЗКАЖЕТЕ ЗА БОТЕВ ПРЕЗ ВАШИТЕОЧИ, НЕГОВИЯ ЖИВОТ И БОРБА.ОЧАКВАМ РАЗКАЗИ ЗА БОТЕВ,КОИТО ПОДХОЖДАТ НА ВАШАТА ВЪЗРАСТ, ЖЕЛАНИЯ И АМБИЦИИ.ПОКАЖЕТЕ, ЧЕ НЕ СТЕ БЕЗРАЗЛИЧНИ КЪМ ТВОРЕЦА,ЧОВЕКА, РЕВОЛЮЦИОНЕРА И РОДОЛЮБЕЦА БОТЕВ.
ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО:
ПРЕВЪРНЕТЕ ВАШИЯТ РАЗКАЗ В СЦЕНАРИЙ ЗА ПОСТАНОВКА ИЛИ КРАТЪК КЪСОМЕТРАЖЕН ФИЛМ.СЦЕНАРИЯТ ЩЕ БЪДЕ ПРЕДСТАВЕН ПРИ ЗАВЪРШВАНЕ НА УЧЕБНАТА ГОДИНА.
ЗАБЕЛЕЖКА: НЕ МИ РАЗКАЗВАЙТЕ АВТОБИОГРАФИЯТА В ТЕЛЕГРАФИЧЕСКИ СТИЛ НА БОТЕВ.СПРЕТЕ СЕ ВЪРХУ ИНТЕРЕСЕН И ЛЮБОПИТЕН ЕПИЗОД ОТ ЖИВОТА НА БОТЕВ. МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ МНОГО РАЗЛИЧНИ ИДЕИ ОТ ЖИВОТА МУ:
Филмът "Лед върху огън"
Възприемане, анализ и редактиране на текст
В тази папка ще намерите материали за стихотворението "Потомка".Тук има и качен тест, който се отнася към стихотворението . Теста е само за 12 клас
В тази папка има качен материал за лексикалните норми в българския език. Папката съдържа и няколко теста за самоподготовка.Може да ги разгледате, защото ще са ви необходими знанията и уменията. Очаквам 12 клас да ми ги качат като домашна изпитна работа.
Тук учениците от 12 клас ще трябва да си качат отработения тест по литература относно стихотворението "Потомка" на Елисавета Багряна.
ВАжно е да ги прегледате и да запомните, защото домашните задания са свързани точно с темата - Христо Смирненски.
Задачите за домашни работи могат да се напишат в платформата или да качите файлове. Не забравяйте, че качването ви е ограничено до 3 снимки.
Не пренебрегвайте задачите. Много важно е да подходите сериозно. Това са оценки за оформяне на крайната оценка за 12 клас.
Успех!
"Трагичната съдба на човека в града" - Тази домашна работа ще бъде оценена.
Темата за детското страдание в произведението "Зимни вечери".Тази работа ще бъде оценена
Обобщаващия образ на града в произведението "Зимни вечери". Тази задача ще бъде оценена.
Как тълкувате и оценявате заглавието "Зимни вечери" след като знаете, че е представена само една градска вечер.Защо заглавието е в множествено число?
Тази работа ще бъде оценена.
Моментът на кулминацията в разказа "Песента на колелетата". Себап
Трудът и творчеството в разказа "Песента на колелетата".Добротворчество".
Образът на героя Сали Яшар, създаден по реален случай от Йордан Йовков в разказа "Песента на колелетата"
Какъв смисъл е заложен в заглавието на разказа "Песента на колелетата"
Оставям цялата книга "Тютюн". И я препоръчвам за прочитане. Анализ на романа и кратка биография на Димитър Димов.