Представяне по теми
10.09.2022 Да си припомним изученото в 3.клас. Входяща диагностика
В работна тетрадка по Български език на стр.4-5 направете всички упражнения и прикачете за проверка и оценяване.
( Тетрадките на присъствалите в клас ученици на 10/09, съм събрала и ще нанеса оценките ръчно тук. Те не е необходимо да ми прикачат в заданието нищо. Това задание е само за дистанционно присъствалите ученици. Останалите ще работят върху тези упражнения, когато се появят в класната стая.)
17.09.2022 Модул 1-А2.2
Какво научихме в трети клас (от първи модул)
- Двойки глаголи в сегашно време
- Изречения с думите искам и мога
- Изречения с думите обичам и трябва
- Припомнете си изученото в клас като изгледате материалите в платформата. Видео за Сегашно време на глаголите може да видите ТУК, а за прилагателните имена може да си припомните във второто видео. ( натиснете върху удебеления шрифт, за да започне)
- Прочетете в помагалото А2.2 (издателство Просвета- Р. Танкова) на стр.4-11.
- Направете писмено упр.1-6 на стр.4-5 ( предайте в платформата за проверка, само ако сте били в час онлайн или ако сте отсъствали); на стр.11 и упр. 8 е за домашно за всички ученици- присъствено и онлайн. Запишете в тетрадките по Български език. Озаглавете "Домашна работа" и записвайте номер на упражнението и страницата.
- Тетрадките ще събера за проверка в събота 24/09 и ще оценя в това задание. Не е необходимо да ми качвате снимка ако не успеете, но може да пробвате. Моля ако качвате да снимате, така че да се чете ясно написаното.
24.09.2022 Модул 1-А2.2
- Открит урок посветен на 101-годишнината от смъртта на Иван Вазов
- Изречения с думите искам, мога, обичам и трябва
- Бъдеще време на глагола-положителна форма
- Бъдеще време на глагола-отрицателна форма
- Бъдеще време на глагола-въпросителна форма
1. Открит урок посветен на Патриархът на българската литература, в който се запознаваме с биографията на Иван Вазов и неговото творчество. Ще попълваме кръстословица, ще изработим картичка с любимите места на патрона на нашето училище, ще попълваме работен лист свързан с най-известното за всяко дете стихотворение.
2. Работа с помагалото по Модул 1-А2.2- стр.12-18. Разгледайте и попълнете самостоятелно всички упражнения (само за отсъстващите ученици)
3. Попълнете, след като изтеглите работния лист ( синьото куфарче- само за дистанционните ученици) и приложете за проверка.
Изтеглете и попълнете въпросите в работния лист. Прикачете за проверка. ( Само за всички дистанционни ученици)
01.10.2022 Модул 1- А2.2
- Минало свършено време на глаголите ходя и говоря
- Минало свършено време на глаголите работя и нося
- Минало свършено време на глаголите слушам и гледам
- Минало свършено време на глаголите обядвам и вечерям.
- Майчина сълза- приказка по А. Каралийчев ( подготовка за драматизация)
1. Направете упр. 6 и 7 от стр.27 в помагалото на Просвета по Модул 1-А2.2. Прикачете ми за проверка. Може да пишете направо в платформата.
2. Нарисувайте ми цветето димитровче на лист А4. Оцветете го красиво. Тези цветя ще използваме за декорация на сцената.
08.10.2022 Модул 1-А2.2
- Минало свършено време на глаголите- Преговор.
- Притежателни местоимения в единствено число.
- Притежателни местоимения в множествено число.
- Притежателни местоимения- Преговор
- Драматизация по приказката "Майчина сълза"
На стр. 35 в помагалото по Модул 1-А2.2, направете упр.4, 5 и 6.
Научете да четете думичките гладко или наизуст за драматизацията "Майчина сълза", които ви раздадох от сценария. Ролите са описани по-долу, а копие на файла може да изтеглите от това задание.
Разказвачи са: Златина, Ивана, Митко, Слави, Стоян, Мартин, Деси...( и всички, които са отсъствали)
Лястовичето- Савина
Майката лястовица- Албена
Мишле - Хари
Котарак-Анджелина
Сълзата-Невена
Вятъра- Иван
15.10.2022 г. Модул 1: Какво научихме по Модул А2.2 (Преговор)
- Какво научихме по модул А2.2 (1 част)
- Какво научихме по модул А2.2 (1 част)
- Майчина сълза- Ангел Каралийчев ( подготовка)
- Преговор и подготовка за входяща диагностика- Модул 2 (Български език като роден)-учебник БЕ стр.4-5
- Мили ученици, това задание е само за онези от вас, които отсъстваха в клас на 15.10.2022!
- Всички присъствали, нямате домашно, тъй като това са тестовете, които направихме в клас и съм нанесла ръчно оценките ви в дневника и в това задание.
- Моля да си научите думичките по сценария за "Майчина сълза" наизуст за 22/10/2022. Следващата събота ще направим генерална репетиция.
Направете всички упражнения на стр. 36-39 и ги прикачете за проверка. Тези резултати ще се включат към оценката ви за първи учебен срок.
22.10.2022 г. Модул2: Български език и литература като родни
- 1 час: Литература: Да си припомним наученото в трети клас. Оттука почва обичта- Христо Радевски ( стр.5)
- 2. час- БЕ Общуване и текст: Устно и писмено общуване. (стр.46-47)
- 3. час: БЕ Общуване и текст: Устен кратък преразказ.(стр.48-49)
- 4. час: БЕ Общуване и текст: Устен кратък преразказ на приказка. (стр.50-51) /"Майчина сълза"
1. Научете думичките на песничката за Народните будители. Ще я откриете в курса по Човекът и обществото или ТУК
2. Научете думичките за драматизацията "Майчина сълза" наизуст. Пиесата ще изнесем пред цялото училище следващата събота (29/10) на празника на народните будители. Георги Писарев да си преговори стихотворението "Отечество" на Иван Вазов. Крис и Жоро Писарев са нашите представители в състезателните отбори. Нека всички ученици да изгледат презентацията ( в курса по Човекът и обществото) и заедно с родителите да решат кръстословицата, която съм прикачила ето тук
3. Попълнете работния лист прикачен в това задание.
12.11.2022 -МОДУЛ 2- БЕЛ
- 1 час- Оттука почва обичта- Христо Радевски ( стр.5)
- 2. час- БЕ Общуване и текст: Устно и писмено общуване. (стр.46-47)
- 3. час: БЕ Общуване и текст: Устен кратък преразказ.(стр.48-49)
- Лит: Карнавал в гората(Т-стр.7)
- Лит: Старият щърк (Т-8)
19.11.2022 Български език и литература ( Модул 2)
- Гласни и ударение. ( стр. 6-7, учебник по БЕ)
- Меки и твърди съгласни. ( стр. 8-9, учебник по БЕ)
- Канарче- стр.8 (Читанка).
- Цамбур- стр. 9 (Читанка).
1. Литература: Довършете упражненията в тетрадката към читанката ( стр.9 и 10), свързани с произведенията, с които се запознахме в клас: “Канарче” и “Цамбур”.
26.11.2022 Български език и литература ( Модул 2)
- БЕ: Образуване на думите. Сложни думи. ( БЕ- стр.10)
- ФКРУ: Начини за поправяне на текст ( БЕ-стр.52-53)
- Литература: Боряна войвода-българска народна песен( стр. 10- учебник; стр.11- Тч)
- Литература: Надиграване- Цанко Лалев ( Ч-стр.10, Тч-стр.11)
Прочетете урока на страничките, описани за всяка тема в учебника по БЕ и Читанката.
Изгледайте записите на уроците във ВКС и приложените видеа.
Попълнете упражненията по БЕ в Тбе- стр.10-11 и по Литература в Тч- стр. 11-12
Прикачете страничките от тетрадките си за проверка.
03.12.2022 г. Български език и литература ( Модул 2)
- Писмен отговор на въпрос към художествен текст ( 2 учебни часа. ФКРУ-стр.54 БЕ)
- Литература: Обичам те родино- Елисавета Багряна ( стр.12-Читанка)
- Литература: Легенда за Кубрат- Стефан Цанев ( стр.13- Читанка)
- Изгледайте записите и прикачените видеоматериали в платформата.
- В учебника по БЕ- стр.54 прочетете текста "Къщичка за приятели" и с помощта на ключовите думички на стр. 55 запишете подробно в тетрадките си своя отговор на въпроса "Защо къщичката на приятелите станала разноцветна?" .
- Прочетете произведенията "Обичам те родино" ( стр.12) и "Легенда за Кубрат"(стр.13) и попълнете задачките в тетрадката към читанката на стр.13-14)
1.Моля запишете в тетрадките си подробен отговор на въпроса:
Защо къщичката на приятелите станала разноцветна?
2. Прикачете ми снимка на писмената работа в платформата и стр.13-14 на тетрадката км читанката, за да ги проверя. За тези дейности ще получите оценка.
3. Направете някакъв сувенир или пригответе някакво лакомство за Коледния базар и ги донесете в училище на 10 декември. Коледният базар ще е отворен за всички деца и родители от 9:00 до 17:00. Очакваме всички семейства и приятели. Събраните средства от него ще се използват за нуждите на децата в училището.
10.12.2022г. Български език и литература (Модул 2)
- БЕ: Антоними (учебник и тетрадка стр.12-13)
- БЕ:Сказуемо (учебник и тетрадка стр.14-15)
- БЕ: Видове изречения по състав (учебници тетрадка стр.16-17)
- Литература (Читанка): Страшен звяр (Ч- стр.16; Тч-стр.17)
- Литература (Читанка): Снежният човек и врабчето (Ч-стр.17; Тч-стр.18)
- Литература (Читанка): Чудна звезда (Ч-стр.18; Тч-стр.19)
1. Прочетете урока в учебника по български език и направете упражненията устно или ги записвайте в тетрадката за работа в клас.
2. Изгледайте записите на уроците и видеоматериалите прикачени в темата, за да обобщите наученото.
3. Направете (довършете) всички упражнение в тетрадката по български език (стр. 14-17) и в Тетрадка към читанката (стр.17, 18, 19)
4. Прикачете страничките в синьото куфарче ( задание), за да проверя и оценя работата Ви.
Натиснете тук, за да изгледате записа за деня. Тук е само една малка част от учебното време, но то ще ви помогне да си припомните изученото.
Добавете стр. 14-17 по БЕ и стр.18-19 от тетрадката към читанката. Имате възможност да качите само три файла, поради което, моля сканирайте всички странички в общ файл или ги групирайте на отвори от тетрадките си.
- БЕ: Антоними (учебник и тетрадка стр.12-13)
07.01.2023 г Български език и литература ( Модул 2)
- Литература: Януарски гости- Димитър Спасов (стр.19-Ч/ Тч- стр.20); Сурва, нова година! Наричане по Сурва.
- БЕ: Видове изречения по състав (Упражнение-стр.16-17). Свързване на простите изречения в сложно. ( БЕ-стр.18-19)
- БЕ: Съществителни имена. Членуване на съществителни имена ( БЕ_стр.20-21/ Тбе-стр.20-21)
- БЕ: Членуване на съществителни имена от мъжки род ( БЕ-стр.22-23/ Тбе-стр.22-23)
Моля, прикачете тук до 3 странички от домашното. Ако са както в случая повече от 3, моля да ги прикачите в един общ файл.
Ако не успеете, не се тревожете ще проверя и оценя ръчно тетрадките на децата в края на първи учебен срок.
14.01.2023 Български език и литература ( Модул 2)
- БЕ: Прилагателни имена. Образуване, употреба и правопис. ( БЕ-стр.22-23)
- БЕ: Числителни имена. Числителни бройни и числителни редни.( БЕ- стр.24-25)
- Литература: Мечката и лошата дума- българска народна приказка- Ч стр.21
- Литература: Я кажи ми( Ран Босилек) -Ч стр. 22
За домашна/ самостоятелна работа: довършете всички упражнения, които не сте завършили в клас.
Довършете упражненията в работните тетрадки по БЕ( стр.22-25) и тетрадката към читанката ( стр.21-22). Прикачете за проверка
21.01.23 г. БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА ( Модул 2)- МЕЖДИННА ДИАГНОСТИКА 1 учебен срок
- БЕ: Употреба и правопис на числителните имена. Самостоятелна работа ( Междинна диагностика по БЕ)- 2 часа
- Литература: Четене с разбиране ( Междинна диагностика)- работен лист "Легенда за Седемте рилски езера"-2 часа
Всички ученици в присъствена форма не е необходимо да попълват тестовете ( синьо и зелено куфарче) от тази тема. Техните работни листове и тест сме направили в клас и ще оценя ръчно. При желания учениците да повишат оценката си за 1 срок ще имат възможност да решат теста ( зеленото куфарче). Той е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН за дистанционните и отсъстващи на 21/01/2023 г ученици!
1. В учебника по БЕ на стр.28-29 и в Тбе- стр. 28-29 ще направим няколко упражнения.
2. Направете Самостоятелната работа -в зеленото куфарче в платформата ( Тбе- стр.29 упр.6/Диктовка)
3. Литература -Четене с разбиране. Работа с работен лист "Легендата за Седемте рилски езера" ( синьо куфарче)
Тази Самостоятелна работа е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА само за дистанционните и отсъстващи ученици в събота 21/01/2023 г!
Натиснете върху зеленото куфарче. От там ще изскочат няколко въпроси, на които трябва да отговорите! Не се притеснявайте- те само ще ви донесат точки, които вие трупате като съкровище!
Разрешен брой опити: 1
Тестът е затворен от вторник, 31 януари 2023, 01:30
Времеви лимит: 40 мин.
Желая Ви успешно да се представите и в това предизвикателство, за да получите отлични оценки за 1 учебен срок.
1. Прикачете ми диктовката от упр.6 на стр.26 в тетрадката по български език
2. Изтеглете работния лист и прочетете "Легендата за Седемте рилски езера". Отговорете на въпросите към текста и прикачете или предайте за проверка работните листове.
Тази работа ще бъде оценена ( Междинна диагностика по Литература)- ТОВА Е САМО ЗА ОТСЪСТВАЩИТЕ (на 21/01/23) И ДИСТАНЦИОННИ УЧЕНИЦИ!
28.01.2023 г БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИЕРАТУРА ( Модул 2)
- Глаголи. Лице и число на глаголите ( БЕ-стр.30-31/ Тбе-стр30-31)
- Български митове и легенди- Крали Марко си намира крилат кон (Ч- стр. 23)
- Лястовица и врабче - Българска народна приказка ( Ч- стр.24)
- Устен кратък преразказ на приказка ( БЕ- стр.50-51)
1. Довършете упр. 1-7 на стр. 30-31 в работната тетрадка по БЕ.
2. Довършете упражненията в тетрадката към читанката на стр.23-24.
3. Прикачете ми тези странички тук за проверка и оценяване.
04.02.2023 г БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА (Модул 2)
- БЕ (2 часа): Правопис и употреба на глаголите ( БЕ- стр.32-33)
- Литература: Тримата глупаци ( Ч- стр.26/ Тч-стр.25)
- Литература: Мечти ( Ч-стр.27/Тч-стр26)
1. Довършете упр. 1-6 на стр. 32-33 в работната тетрадка по БЕ.
2. Довършете упражненията в тетрадката към читанката на стр.25-26.
3. Прикачете ми тези странички тук за проверка и оценяване.
11.02.2023 г Български език и литература ( Модул 2)
- БЕ: Сегашно време на глаголите ( БЕ- стр.34-35/ Тбе- стр34-35)
- БЕ: Бъдеще време на глаголите ( БЕ- стр.36-37?Тбе- стр.36-37)
- Лит.: Важното приключение на важната готварска книга ( Ч- стр. 28, Тч- стр.27)
Направете упражненията в тетрадките по БЕ на стр. 34-37 и прикачете за проверка и оценяване
В тетрадката към читанката попълнете всички упр. на стр. 27
18.02.2023 Български език и литература ( Модул 2)
- Минало време на глаголите. ( БЕ- стр.38-39)
- Употреба на глаголните времена ( БЕ- стр.40-41).
- Васил Иванов Кунчев- Какъв е Левски за мен?
- Левският скок- Стефан Дичев ( Ч-стр.37/ Тч- стр.36)
Нарисувайте портрет на Левски. Такъв, какъвто е във вашето въображение. Напишете кратък текст под или до портрета, като разкажете в него КАКЪВ Е ЗА ВАС ЛЕВСКИ?
Донесете рисунките си в училище, за да ги покажем на класа и на най-малките ученици.
Довършете на стр.36в тетрадката към читанката упражненията върху произведението "Левски скок" на Стефан Дичев (Читанката на стр.37)
- Тази тема
25.02.2023 Български език и литература ( Модул 2)
- Що е Татковина - Николай Соколов ( Читанка стр. 34/Тч- стр.33)
- България- Борислав Ценов ( Читанка стр. 34/ Тч- стр.33)
- Питанки- Петя Кокудева (Читанка- стр. 35/Т- стр34)
- Мартенички-Елисавета Багряна/ Пролет-Петя Караколева ( Читанка- стр.36/Тч- стр. 35)
1. В читанката прочетете изразително изучените произведения и попълнете в тетрадката към Читанката упражненията свързани с тях:
- Що е Татковина - Николай Соколов ( Читанка стр. 34/Тч- стр.33)
- България- Борислав Ценов ( Читанка стр. 34/ Тч- стр.33)
- Питанки- Петя Кокудева (Читанка- стр. 35/Т- стр34)
- Мартенички-Елисавета Багряна/ Пролет-Петя Караколева ( Читанка- стр.36/Тч- стр. 35)
11.03.2023 г Български език и литература ( модул 2)
- Какво научихме за български език до тук ( Урок обобщение- Учебник по БЕ: стр.42-43)
- Да проверим знанията си по български език (Урок обобщение и Самостоятелна работа-Тетрадка по БЕ- стр.42-43)
1. Прочетете урока, за да си припомните какво научихме за български език до тук ( Урок обобщение- Учебник по БЕ: стр.42-43)
Направете упр.1-5 на стр. 42-43 в тетрадката по български език.
25.03.2023 г Български език и литература (Модул 2)
- Благовец- 25 март
- Начини за поправка на текст ( Учебник- стр.52-53)
- Писмен отговор на въпрос към художествен текст ( стр.54-55)
1. Изгледайте записа на урока ( Уча се!) и приложените видеоматериали в темата.
2. Във връзка с християнския празник Благовец ( Благовещение) учениците трябва да изработят картичка от приложения в заданието файл. Файлът трябва да се разпечата двустранно и да се изреже, прегъне и апликира по указания в него начин. Готовата картичка може да подарят на мама.
3. Довършете упр. 2, стр.55 от учебника, като записвате вашите отговори и ги оформите в текст в тетрадките за работа в клас.
01.04.2023 ЗА ПРИКАЗКИТЕ И АВТОРИТЕ
- Лястовица и врабче ( Читанка- стр.24/Тч- стр.24)
- Тримата глупаци ( Читанка стр.25/Тч-стр.25)
22.04.2023 Български език и литература ( Модул 2)
Литература:
- Най-хубавото птиче ( Ч-стр.39/Тч-стр.38)
- БЕ(Общуване и текст)- Писмено съчинение по аналогия ( БЕ- стр.58)-2 часа
В тетрадките или направо тук в платформата, с помощта на учебника по БЕ ( стр.58-59) съставете своя авторска приказка по подобие ( аналогия) на "Лошата река" ( от стр.58). Вашата приказка трябва да се казва "Лошата гора" и с помощните думи и изрази от стр.59 трябва да отключите вашата фантазия и да съчините нова.
Срок за изпълнение 29/04
29.04.2023 Български език и литература ( Модул 2)
Писмено съчинение по две думи. (БЕ-стр.61)
Разкажете случка с умно куче по предложения план:
1. Кои са героите?
2. Какво правят?
3. Какво се случва?
4. Какъв е краят?
Запишете своето съчинение в тетрадките ( или направо в платформата). Може да използвате помощните думички от учебника на стр. 62.
06.05.2023 БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА ( МОДУЛ 2)
- Да имаш приятели- Йордан Радичков ( Ч- стр.44/ Тч- стр.42)
- Приказки- Златното яйце- Светослав Минков ( Ч-стр.46/ Тч- стр.44)
- Великден- Атанас Цанков ( Ч-стр.47/Тч- стр.45)
- Три приказки за досънуване- Зорница Христова ( Ч-стр.68-69)
Разкажете писмено как празнувате Гергьовден, Великден или някой друг пролетен празник във вашето семейство. Вашите разкази прикачете в платформата или донесете за проверка на 13 май в училище.
Припомнете си всичко изучено по Български език в двата модула. Тестовете на МОН ще се проведат присъствено на 27 май 2023 в сградата на училището..
27/05/2023 БЕЛ-Тестове на МОН
Изтеглете прикачения файл и решете теста.
Прикачете за проверка и оценяване в случай, че сте отсъствали. Тестът ще може да решите и предадете не по-късно от 23:59 часа на 27.05.2023
03/06/2023 Български език и литература (Модул2)
Литература- Извънкласно четене
Конкурс по четене “Аз Буки Веди”
Културни и арт работилници: занаяти, арт и други
Гости от ИАБЧ, Президентството на Република България, участници от цяла Европа ще гостуват в училище.
Всички наши ученици са добре дошли. Денят ще е неучебен с много забавления. По-късно ще кача програмата за Конкурса и видовете работилници по кабинети.
Желаещите могат да донесат почерпка за класа