Седмичен изглед
09.09.2023 г- Официално откриване на учебната година/ Родителска среща
10:00 ч. Родителски срещи
11:00 ч. Официално откриване на учебната година
23.09.23г.Теми 3 кл- Глаголи-сегашно време.Промяна на глаголите в сег.вр.Употреба на глаголи . Теми-4 кл.Двойки глаголи в сег.вр. Изречения с думи ИСКАМ,МОГА, ОБИЧАМ, ТРЯБВА .
Домашното ще намерите в тетрадката по БЕ за 3кл А2.1 на стр.8 упражнения 3 и 4.
Домашното задание е в тетрадка по БЕ-за 4 клас А2.2 на стр.7 упажнение 6 и на страница 13 упражнение 7
30.09.23гТеми за 3 и 4 клас..
3 КЛАС- (Първи модул)1.Сегашно време на глаголите-преговор.
2.Възвратни глаголи.
3.Сегашно време на възвратните глаголи.
4.Прилагателно име.Род и число.
4 КЛАС-(Първи модул)1.Изречения с думите искам,мога,обичам и трябва.
2.Бъдеще време на глагола-положителна форма.
3.Бъдеще време на глагола-отрицателна форма.
4.Бъдеще време на глагола-въпросителна форма.
07.10.23 г.Теми за 3 и 4 клас.
Теми за 3 клас: (Първи модул)1.Членуване на прилагателни имена.
2.Степенуване на прилагателни имена.
3.Местоимения ми,ти,му, ни, ви,им.
4. Употреба на местоименията.
Теми за 4 клас(Първи модул)-1.Минало свършено време на глаголите ходя,говоря.
2.Минало време на глаголите работя,нося.
3.Минало свършено време на глаголите слушам,гледам.
4. Минало свършено време на глаголите обядвам, вечерям.
Домашното задание е в учебна тетрадка по БЕ А 2,1 на стр.26 упр.3 и 4.
Домашното ще намерите в учебна тетрадка по БЕ- А 2-2 на стр.29 упр.3;4 и 5.
14.10.23г. Теми за 3 и 4 клас..
Теми за 3 кл.(модул 1) : 1.Числителни бройни имена.
2.Числителни имена за брой хора от мъжки род.
3.Числителни редни номера.Род и число.
4.Членуване на числителни редни имена.
Теми за 4 кл.( модул 1 ):Минало свършено време на глаголите-преговор.
2.Притежателни местоимения.
3.Притежателни местоимения в множествено число.
4.Притежателни местоимения преговор.
21.10.23г.,,Кавал парк,, с Богдан Дарев.
За съвременните будители,българския дух и фолклор от първо лице.
28.10.23г. Теми за 3 и 4 клас.
Теми за 3 клас: 1.(Първи модул)Числителни имена-преговор.
2.Да си припомним наученото в трети клас.-2, 3 и 4 час.
Теми за 4 клас. 1.( Първи модул)Какво научихме ? -1,2 и 3 час.
2.Литература-,,Оттука почва обичта,,-Христо Радевски.
11.11.23.г.Теми за 3 и 4 клас.
ТЕМИ ЗА 3 КЛАС: 1.Гласни звукове.Правопис-1 и 2 час. 2.Да си припомним наученото във 2 клас-3 час. 3.Литература-,,Защо Врабчо не отива в топлите страни?,,-Р Киров. ТЕМИ ЗА 4 КЛАС: 1.Устно и писмено общуване-1 час. 2.Устен кратък преразказ. 2 час. 3.Литература-,,Карнавал в гората,,-Л.Милева. -3 ч. 4.Литература-,,Стария щърк,,-К. Константинов.-4 ч.Домашното задание е в учебна терадка по български език на стр.7 упр.5, 6, и 7.
Домашното задание ще намерите в учебника по български език на стр.51.упр.3.Направете писмен преразказ на приказката в тетрадката за домашна работа, като използвате образеца.Преди да започнете да правите домашното, прочетете приказката на стр. 50.
18.11.23 г. Теми за 3 и 4 клас.
ТЕМИ ЗА 3 КЛАС: .БЕ-Съгласни звукове.Правопис.-1 и 2 час. Литература-,,Гузен негонен бяга,,-Е. Пелин. ,,Пеперуди,,-Д.Габе -3 и 4 час.
ТЕМИ ЗА 4 КЛАС:БЕ-Да си припомним наученото в 3 клас-1 час.Общуване и текст-Устен кратък преразказ-2 час.Литература-,,Канарче,, -Д.Жотев:,,Цамбур,,-К.Воденичарова-3 и 4 час.
Устно изпитване.
25.11.23г.Теми за 3 и 4 клас..
ТЕМИ ЗА 3 КЛАС: БЕ-Писане на думи с група съгласни-1 и 2 час.Литература-,,Неудобният,, от И. Цанев. и ,,Градината на народите,,-от Й. Нунев.-3 и 4 ч.
ТЕМИ ЗА 4 КЛ:БЕ-Да си припомним наученото в 3 кл.-1 ч.Общуване и текст-Начин за поправка на текст.-2 ч.Литература-,,Боряна войвода,,-бъл.нар, песен и,,Надиграване,,-Ц. Лалев.-3 и 4 ч.
За домашно имате на стр.11 упр.5 и 6 от учебника по български език.Домашното трябва да е написано в тетрадката за домашна работа, като напишете условията на упражненията и след това текста.ИЗПРАТЕТЕ ми го в платформата за оценка.
Домашното ще намерите в учебника по БЕ. на стр..53.упр.3. Преди да започнете работа прочетете отново разказчето от стр.52.Направете упражнението със всичките му подточки.Препишете го в тетрадката за домашна работа( от учебника само ще гледате)ИЗПРАТЕТЕ ми го в платформата за оценка.
02.12 .23г.Теми за 3 и 4 клас.
Теми за 3 кл:БЕ-Просто и преносно значение на думите-1 и 2 час. Литература-,,Сливи за смет,,-българска нар. приказка и,,Мома и слънце,,-бъл.нар.песен.
Теми за 4 кл:БЕ-Гласни и ударение-1 и 2 час.Литература-,,Обичам те родино,,-Е. Багряна и ,,Легенда за хан Кубрат,,.
ДОМАШНО ЗАДАНИЕ 3 КЛ.-От учебна тетрадка по БЕ упр.1,2 и 3 на стр.12.
ДОМАШНО ЗАДАНИЕ 4 КЛ.-От учебна тетрадка по БЕ упр.5,6 и 7 на стр.7.
За 3 и 4 клас.Научете на изуст стихотворението,,Обичам те родино,, от Елисавета Багряна.Качвам стихотворението в платформата за третокласниците,а четвъртокласниците ще го намерят в читанката на стр.12. Ще поставям оценки на устно изпитване.
Слушайте и научете стихотворението.
09.12.23 г. Теми за 3 и 4 клас.
Теми за 3 клас:Общуване и текст-Подробен писмен преразказ на художествена литература-1 и 2 час.Литература-,,Поточе,,-от Е.Пелин и ,,Високи сини планини,, -М.Исаев.-3 и 4 час.
Теми за 4 клас:БЕ-Меки и твърди съгласни-1 и 2 час.Общуване и текст-Писмен отговор на въпрос към художествен текст-3 и 4 час.
1.Домашното задание за 3 кл.ще намерите в учебника по БЕ на стр.47 упр. 3.Преди да започнете да пишете домашното прочетете текста на стр.46.Направете подробен преразказ с помощта на въпросите под картинките. Напишете го в тетрадката за домашна работа.
Домашно задание за 4 кл. -1) В учебна тетрадка по БЕ на стр.9 упр.5,6 и 7 и 2) от учебника по БЕ на стр.55 упр.2(прочетете текста на стр.54)Използвайте помощните думи за да съставите подробен отговор на художествен текст.Второто домашно да е написано в тетрадката за домашна работа.
13.01.2024г.Теми за 3 и 4 клас.
Теми за 3 кл.БЕ-Синоними-1 и 2 час.Литература-,,Басни" -Езоп и,,Лозарят и косето"-А.Каралийчев-3 и 4 час.
Теми за 4 кл.БЕ-Антоними-1и2 час. Литература-,,Страшен звяр" и ,,Снежният човек и врабчето" -С.Минков
3 клас-Домашното е на стр.15 упр.5,6 и 7. ит учебна тетрадка по БЕ.
4 клас-Домашното е на стр 13 упр.4 5 6 и 7 от учебна тетрадка по БЕ.
20.01.24г Теми за 3 и 4 клас..
Теми за 3 кл.-БЕ-Сродни думи. Корен на думите.-1 и 2 час. Литература-,,зима,,-от П. Караколева и "Мечето Топчо" отЦ.Лалев.-3 и 4 час.
Теми за 4 кл.-БЕ-Сказуемо-1 и 2 час. Литература-,,Чудна звезда,,-от Й. Стубел и "Януарски гости" от Д. Спасов.
3 клас- Домашното задание е в учебната тетрадка-стр.17 упр.5,6 и 7.
4 клас-Домашното задание е в учебната тетрадка-стр.15 упр.4,5 и 6.
27.01.24 г.Теми за 3 и 4 клас.
Теми за 3 кл.-БЕ-Проверкая на правописа с помоща на сродни думи-1 ч. БЕ-Междинно ниво устно изпитване-2 ч. Литература-,,Коледарче,,-от Д.Спасов и,,Коледна нощ,, от М. Дългъчева.-3 и 4 ч.
Теми за 4 кл.-БЕ-Видове изречения по състав-1 ч.БЕ-Междинно ниво-устно изпитване-2 ч. Литература-,,Мечката и лошата дума,,-бъл.нар.приказка -,,Якажи ми,,-Ран Босилек.-3 и 4 ч.
03.02.24г.
- 1 и 2 час: Български език за 3. и 4. клас (смесена паралелка)
- 3 и 4 час: Литература за 3. и 4. клас (смесена паралелка
Теми по Български език: 3 кл.-Образуване на думите.Представка.-1 и 2 ч.
4 кл.-Свързване на прости изречения в сложно.-1 и 2 ч.
Теми по Литература: 3 кл.-,,Новогодишна песен,,-Й.Стубел и,,Зимна ваканция,,-Л.Милева-3 и 4 ч.
4 кл.-Български митове и легенди: "Крали Марко си намира крилат кон" и "Лисица и врабче"-3 и 4 ч.
- 1 и 2 час: Български език за 3. и 4. клас (смесена паралелка)
10.02.2024 г.- Начало на втори учебен срок
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език
Тема: Правилно писане на думи с представка.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература
Теми: 3кл.-Устен преразказ на текст. "Пипи дългото чорапче"-А. Линдгрен
Теми: 4 кл.- "Тримата глупаци" -Е. Пелин; ,"Мечти" -В. Самуилов.
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото
Теми за самостоятелен преговор (у дома) на изученото до момента по предмета Човекът и обществото:
3.клас: Какво знаем за околния свят ( стр.6-7). Живеем в общество ( стр.8-9). Хората променят обществото (стр.10-11). Общуваме и празнуваме заедно ( стр.12-13)България на картата ( стр.14-15). България- европейска и балканска страна ( стр.16-17). Ние сме български и европейски граждани ( стр.18-19). Пред картата на България-посоките на света (стр.20-21). Нашата родина в Европа и на Балканския полуостров ( стр.22-23)
4.клас: България- нашата земя хубава (стр.6-7). България в древността и средновековието(стр.8-9). Българското общество през възраждането ( стр.10-11). България в Европа. България- част от европейското семейство(стр.12-13). България на картата на Европа (стр. 14-15)
Теми по Човекът и обществото от 10.02.24
3.клас: Равнини, низини и полета ( ЧО-стр.24-25/Тчо- стр.10)
4.клас: Природни области в България: Дунавска равнина ( ЧО-стр. 16-17/Тчо-стр.8)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език
- Съществителни имена. Членуване. ( БЕ- стр.20-21/ Тбе- стр. 20-21)
- Членуване на съществителните имена от мъжки род ( БЕ- стр.22-23/ Тбе- стр.22-23)
Този учебен срок ще работим със следните учебници и помагала Домашното задание ще намерите в учебна тетрадка по БЕ на стр.23 упр.5 и 6.
За да изгледате ресурсите (видео уроците) е необходимо да имате абонамент за Уча Се!
Натиснете върху хиперлинка, за да изгледате урока за 3.клас ТУК
Или този за 4.клас ще намерите в две части тук-е Първа част, а тук- Част 2 по темата "Дунавска равнина"
Ако нямате абонамент може да прочетете урока от учебника ( прилагам файл на двата урока и страничките за прочит).
3.клас: В работния лист от тетрадката по Човекът и обществото ( стр.10 ) довършете упражненията и приложете снимка тук за проверка и оценяване.
4.клас: В работния лист от тетрадката по Човекът и обществото (стр.8) довършете упражненията и прикачете тук за проверка и оценяване.Домашна работа за 4.клас по БЕ:
- Прочетете този електронен урок и отговорете на въпросите към него. При верен отговор ще може да преминавате към следващ въпрос. Ще трябва да отговорите на 8 въпроса, за да получите оценка, която автоматично ще влезе в дневника с оценки.
- Довършете всички упражнения, в работната тетрадка по български език на стр. 20-23. Не е необходимо да ми ги прилагате тук. Те ще бъдат проверени и оценени през следващата учебна събота.
В този урок ще си припомните ( като натиснете върху хиперлинка- това е удебеленият подчертан шрифт):
- кои части на речта са съществителните имена и колко видове са съществителните имена
- какво е членуване и правопис на съществителните имена
В края на урока ще можете правилно да членувате съществителните имена от мъжки, женски и среден род с пълен и кратък член.
Особености при членуване на съществителни имена в мъжки род
Използвайки този урок, всеки който е работил в електронната платформа ще получи оценка, която ще е бал образуваща към годишната за курс "Български език и Литература"- 4.клас .
Тук ще поставя оценките от общия Ви резултат от е-урок и задачите, които сте изпълнили към него.
17.02.2024г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас -Общуване и текст- Писмен отговор на въпрос към текст от енциклопедия. ( БЕ- стр. 54/ Тбе- стр.54-55)
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература 3кл.-,,Палачинкова тайна,,-В. Самуилов ( Ч-стр.25/Тч- стр.25) и,,Лъжливото овчарче"-бълг. нар. приказка ( Ч- стр.26-27/ Тч- стр.26)
Литература 4 кл.-" Важното приключение на важната готварска книга"- М. Минков (Ч- стр.28/Тч- стр.27) и ,,Неочакван резултат,,- В. Петров ( Ч- стр.29/Тч- стр.28).
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото: Планини в България ( ЧО-3кл- стр. 26-27/Тчо-стр.11)/Старопланинска област (ЧО-4кл- стр.18-19/Тчо-стр.9)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език: Прилагателни имена. Образуване ,употреба и правопис. ( БЕ- стр.24-25/ Тбе-стр.24-25)
Домашно задание 3 кл.-В тетрадката за домашна работа напишете кратък преразказ на българската народна приказка,,Лъжливото овчарче,, Може да си помогнете като използвате илюстрациите на стр 27 в читанката.
Домашно задание 4 кл-Отговорете на въпросите в упр 1,2 и 3 в учебна тетрадка към читанката на стр.28.
3.клас:
Прикачете своя писмен отговор на въпросите от упр. 3 и 4 от страничка 55 на вашия учебник по български език. Може да ги запишете в тетрадките си за домашна работа или да изтеглите приложения файл и да пишете в него.
4.клас:
В работната тетрадка по Български език попълнете упражненията на стр.24 и 25. Прикачете страничката за проверка и оценяване ( ако не успеете да прикачите страничките, то работата Ви ще бъде оценена следващата учебна събота- 25.02).
За домашната по Български език ще получите оценка, която ще е бал образуваща за втори учебен срок.
1. Прочетете урока в учебника ( или от приложените тук файлове с негови странички )
3.клас: Попълнете работните листове и/или стр. 11 в работната тетрадка по ЧО.
4. клас: Попълнете работните листове и/или стр.9 в работната тетрадка по ЧО.
2. Приложете за проверка и оценяване попълнените странички.
Планините в България- игра за 3.клас
Дунавска равнина- игра викторина за 4.клас
Васил Левски- Викторина за 3. и 4. клас
За да изгледате ресурсите (видео уроците) е необходимо да имате абонамент за Уча Се!
Натиснете върху хиперлинка, за да изгледате видео урока за 3.клас от Академико Планини в България
Ресурс в Уча се! за 3.клас- Планини в България
Или този за 4.клас ще намерите в две части тук-е Първа част "Старопланинска област", а тук- Част 2 по темата "Старопланинска област"
Ако нямате абонамент може да прочетете урока от учебника (прилагам файл на двата урока и страничките за прочит) или да гледате видео урока за 4.клас ТУК.
Странички от учебника по Човекът и обществото 3.клас 4.клас 1. Темата "Прилагателни имена. Образуване ,употреба и правопис." ще намерите в учебника по БЕ на стр.24-25.
2. Може да изгледате уроците в Уча се! по темата "Прилагателни имена. Образуване ,употреба и правопис."
или от Академико като натиснете върху хиперлинковете:
3.Прилагателни имена
4. Припомнете си и за "Степенуване на прилагателните имена" https://www.youtube.com/watch?v=a-GbrAVHEhI
5. Членуване на прилагателните имена https://www.youtube.com/watch?v=-ybZAojEowE&t=2s
6.Попълнете всички упражнения в работна тетрадка по български език (Тбе- за удобство прилагам файла в 'синьото куфарче" с домашната работа по БЕ и тук) на стр.24-25.
24.02.2024г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език- Съществителни имена. Употреба и правопис.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература-3 кл. -"Обич" от Д. Габе и "Да се радвам ли"-от П. Кокудева
4 кл.-"Сънят на врабчето" и "Бялото гълъбче" от М. Ганчев.
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото: На пътешествие в нашите планини и равнини ( 3.клас- стр. 28-29)/ Преходна област( 4.клас- ЧО- стр.20-21/Тчо- стр.10)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език: Образуване на думите. Сложни думи ( БЕ/Тбе- стр. 10-11); Редни и бройни числителни имена. ( БЕ/Тбе- стр.26-27)
3.клас: Домашното задание е в учебна тетрадка по БЕ-на стр.24 упр.1, 2, 3 и 4.
4.клас: за домашна работа довършете задачките в тетрадката по български език- стр. 10-11и стр.26-27, които не сте завършили в клас.
Всеки ученик трябва да прикачи страничките в платформата за проверка и оценяване. Оценката от тези домашни ще бъде включена в годишното оценяване.
Ресурси по Български език от 24.02.2024
3.клас
Тема: Съществителни имена
Това видео от Академико "Съществителни имена" ще ви помогне да затвърдите знанията за съществителните имена и техните видове.
4.клас
Тема : Образуване на думите. Сложни думи
Ресурси от Уча се: Образуване на думите. Сложни думи - Част 1
Образуване на думите. Сложни думи- Част 2
Образуване на думите. Сложни думи- Част 3
Учебник по Български език- стр.10 и 11/ Тетрадка по български език- стр.10-11
За по-любознателните: урок за Изговор и правопис на думи без ударение.
Тема: Числителни редни и числителни бройни имена.
Ресурси от Уча се: Числителни имена
Членуване на числителните имена
Учебник по Български език и Тетрадка по български език- стр. 26-27
В WordWall можеш да изиграеш играта за Числителните имена като натиснеш върху удебеления шрифт или свалиш с QR кода
Ресурси по Човекът и обществото
3.клас
Тема: На пътешествие в нашите планини и равнини ( 3.клас- стр. 28-29)
Ресурс в Уча се: На пътешествие в нашите планини и равнини
4.клас
Тема: Преходна област( 4.клас- ЧО- стр.20-21/ Тчо- стр.10)
Ресурси от Уча се: Преходна област- Мозайка от низини, полета и планини-Част 1
Преходна област- мозайка от низини, полета и планини- Част 2
02.03.2024г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език- Общуване и текст-Съчинение по преживяна случка.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература "Най-добрата люлка" от П. Йорданова и "Картинка" от Д. Пънч / "Не е честно" от В. Самуилов и "Конфитюр" от К. Дамянов
12:30-13:35ч. 5 час - Честване на 3 март (ще се проведе в сградата на училището във време, определено за учебни часове. Присъствието на всички ученици е задължително)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език: Свързване на прости изречения в състава на сложното. ( БЕ/Тбе- стр.18-19)
Български език и Литература/ Човекът и обществото ( 3. и 4. клас)
ТРЕТИ МАРТ- Национален празник на Република България
В този урок ще научите:
- какво празнуваме на Трети март;
- какво означават цветовете на българското знаме;
- коя песен е химн на нашата родина.
Молитва за България- ще чуем песента ( в ресурса на учителя)
- За какво се пее в песента?
- Какви чувства изпитваш, когато слушаш тази песен?
Борци за свобода
- Кои български герои познаваш?
- Какво знаеш за тях?
"Обич"- стихотворение на Дора Габе
Можеш да изтеглиш файла, за да прочетеш текстовете на двете стихотворения и да ги научиш от ТУК- Избери едно от стихотворенията и го научи наизуст
Бранителите на Стара Загора
По време на освободителната война край град Стара Загора шепа български воини смело се сражават за освобождението на родната земя. Те бранят храбро знамето и не позволяват то да попадне в плен на врага. В тяхна чест е издигнат огромен паметник във формата на знаме.
ПРОЕКТНО ДОМАШНО ЗАДАНИЕ:- Разкажи с няколко изречения на лист А4 какви паметници, свързани с освобождението на България, има в твоя роден край ( или в този на твои близки роднини в България)
- Нарисувай или изработи ( апликация от хартия, текстил или други рециклирани материали) стария национален флаг на Народна Република България (този с герба) и разкажи всичко, което знаеш за него на лист А4 или на отделен лист. Това е част от проекта, които 3 и 4. клас трябва да представят на общ плакат за знамената на България до 13 април. Добавете кратка информация за флага и заедно с класа оформете общ плакат. Ето няколко помощни въпроси, които да Ви насочат каква информация да включите в текстовете: Какво символизират цветовете на българското знаме? Защо е премахнат герба от флага и кога е подновено знамето със съвременното? С продължителност на колко години това знаме е национален символ на Народна Република България?
- Нарисувай картина посветена на героите, дали живота си за освобождението на България. Можеш да нарисуваш различни сцени от боевете при Стара Загора, София, Плевен, Копривщица, Батак или друго населено място, за което се сещаш. Можеш да изобразиш национален герой, български паметник или различни въстанически сражения. Рисунката си донеси в училище преди края на месец март.
- До края на м. март очаквам да донесете вашите индивидуални работи за проверка и редакция и оформяне в общия проект за класовете.
- За тази работа ще получите оценки- първата част при оценяването е за правилно съставен текст, която ще бъде нанесена за годишното оформяне по Български език и литература, а втората- по Човекът и обществото за знанията Ви от изследователската работа (може да проучите различни източници- в интернет или в библиотеките).
3. клас:
Разкажете за весела случка преживяна от вас, като следвате плана от упражнение 1 на стр.56 от учебника по БЕ.
Обърнете внимание и започнете работа по Проектно задание "Знамената на България", описано по- надолу в темата.
4. клас:
Попълнете в работната тетрадка по български език упражненията от стр.18 и 19.
Обърнете внимание и започнете работа по Проектно задание "Знамената на България"
Домашните работи по тези задания трябва да са качени и оценени в платформата не по-късно от следващата учебна събота ( 9 март).
09.03.24 г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език-Употреба и правопис на прилагателни имена.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература
3. клас-Съчинение по преживяна случка-поправка и "Гнездо в гнездото" от Е. Станев.
4. клас- "Що е татковина" от Н. Соколов
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото: Знамената на България (Проектно задание- Мога, Част 2)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език: Употреба и правопис на числителните имена ( БЕ / Тбе- стр.28-29)
Домашното задание е в учебна тетрадка по БЕ на стр.27 упр.5,6,7 и 8.
Този видео урок ще ви припомни и обогати наученото в клас за степенуване на прилагателните имена.
Тук ще бъдат записани оценките, след проверката на проектните задания на учениците от 3. и 4.клас- оценява се краснопис и правопис, структура на текста (отделни абзаци, започващи малко по-навътре от началото на листа-полето), пунктуационни особености в изреченията.
Оценката е към формираща годишна по предмет Български език - Модул 2 и Човекът и обществото
Заданието трябва да бъде предадено до 31 март за проверка, оценяване и редакция. След редакция ще бъде оформен общ плакат на учениците от паралелката и представен в обща училищна изложба на 20 април по повод Априлското въстание.
ПРОЕКТНО ДОМАШНО ЗАДАНИЕ:
- Разкажи с няколко изречения на лист А4 какви паметници, свързани с освобождението на България, има в твоя роден край ( или в този на твои близки роднини в България)
- Нарисувай или изработи ( апликация от хартия, текстил или други рециклирани материали) стария национален флаг на Народна Република България (този с герба) и разкажи всичко, което знаеш за него на лист А4 или на отделен лист. Това е част от проекта, които 3 и 4. клас трябва да представят на общ плакат за знамената на България до 13 април. Добавете кратка информация за флага и заедно с класа оформете общ плакат. Ето няколко помощни въпроси, които да Ви насочат каква информация да включите в текстовете: Какво символизират цветовете на българското знаме? Защо е премахнат герба от флага и кога е подновено знамето със съвременното? С продължителност на колко години това знаме е национален символ на Народна Република България?
- Нарисувай картина посветена на героите, дали живота си за освобождението на България. Можеш да нарисуваш различни сцени от боевете при Стара Загора, София, Плевен, Копривщица, Батак или друго населено място, за което се сещаш. Можеш да изобразиш национален герой, български паметник или различни въстанически сражения. Рисунката си донеси в училище преди края на месец март.
- До края на м. март очаквам да донесете вашите индивидуални работи за проверка и редакция и оформяне в общия проект за класовете.
- За тази работа ще получите оценки- първата част при оценяването е за правилно съставен текст, която ще бъде нанесена за годишното оформяне по Български език и литература, а втората- по Човекът и обществото за знанията Ви от изследователската работа (може да проучите различни източници- в интернет или в библиотеките).
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА- 4.клас ( Ресурси за подготовка- нови знания и упражнения)
Урокът ще намерите в учебника по Български език на стр. 28 и 29.
Запишете в тетрадката за Работа в клас упр.4 от стр.29
В работната тетрадка по БЕ на стр.28-29 попълнете всички упражнения. ( Тези, които не сте успели да довършите в клас са за домашна работа)
Ресурси в Уча се!
Ресурс 1 Адаптиран урок за ученици, живеещи в чужбина- Употреба и правопис на числителни имена
Ресурс 2 Употреба и правопис на числителните имена
Ресурси в Академико
Ресурс 3 Употреба и правопис на числителните
Ресурс 4 от Граматика БГ
Ресурс 5- Урок по БНТ: Щракнете върху
, за да отворите ресурса.Отворете линка https://wordwall.net/bg/resource/1628643/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81-%D0%BD%D0%B0-%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8-%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0, за да играете в Wordwall. Запомнете за колко от числителни имена сте отговорили правилно.
ЧОВЕКЪТ И ОБЩЕСТВОТО- 3. И 4. клас: Проект "Българските знамена" ( Част 2)
Изтеглете и разпечатайте на отделен лист всяка страница от прикачения файл МОГА-Проектно задание ( Част 2)
Попълнете част 2 от проектното задание с помощта на работните странички към него. Предайте го за проверка и оценяване (заданието е физическо и трябва да го предадете лично, когато присъствате в клас следващия път). Част от информацията от него може да използвате за проекта, които е възложен на класа Ви от 2 март.
Български език- От тетрадката по БЕ- довършете всички упражнения на стр.28 и 29.
От учебника на стр. 29- запишете в тетрадката за работа в клас упр.4.
Приложете страничките тук за проверка и оценяване.
16.03.24г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език-Лични местоимения.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература- 3 клас:-"Трети март"-А. Жекова и "Родина"-от М. Исаев.
4.клас: "Пролет"- П. Караколева, "Левският скок" на Стефан Дичев и "Стара планина"- българска народна песен.
Беседа с 3. и 4. смесен клас: Работа по проект "Българските знамена"- запознаване с информация за старото българско знаме и различията му с настоящото.
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото
3. клас: Водите- безценно природно богатство ( ЧО-стр. 30-31/ Тчо- стр. 12)
4. клас: Черноморско крайбрежие ( ЧО- стр.26-27/ Тчо- стр.13)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език: Глаголи. Лице и число на глаголите. (БЕ- стр. 30-31/ Тбе- стр.30-31)
Гледайте видео урока за Лични местоимения и си припомните наученото в клас. Така ще си помогнете при изпълнението на домашното задание по български език.
3.клас: За домашно задание довършете упражненията на страница 29 от учебната тетрадка пои БЕ.
4. клас: Довършете всички упражнения в работната тетрадка по български език на стр.30-31
Изпратете страничките за проверка и оценяване.
3.клас:
Научете наизуст стихотворението "Родина" от Младен Исаев. Ще го намерите в читанката на стр. 35. Направете запис на рецитала си направо в платформата.
Онези, които не приложат запис следващата събота- 23.03.24 г. ще изпитам и оценя. Оценката ще бъде бал образуваща за втори срок.
4.клас:
Прочетете текстовете "Пролет" ( стр. 36 от читанката) и "Стара планина ( стр.37) и запишете упражненията в тетрадката към читанката ( стр.35).
Приложете в платформата страничките от изпълнените задачи за проверка и оценяване.
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА- 4.клас ( Ресурси за подготовка- нови знания и упражнения)
1. Урокът по български език ще намерите в учебника по Български език на стр. 30-31
2. Запишете в тетрадката за Работа в клас упр.6 от стр.31
3. В работната тетрадка по БЕ на стр.30-31 попълнете всички упражнения. ( Тези, които не сте успели да довършите в клас са за домашна работа)
4. Чуйте народната песен
по текста от вашата Читанка ( стр.37) в изпълнение на големия народен певец Йовчо Караиванов. Помислете за какво се пее в песента и защо наричаме Стара планина закрилница на герои. Запишете отговорите си направо в платформата в Домашното задание по литература.5. Изгледайте приложените ресурси преди да започнете работа в работните тетрадки или върху домашните в платформата!
Ресурси от Уча се!
Ресурс 1: Глаголи. Употреба и правопис
Ресурс 2: Сегашно време на глаголите
Ресурс 3: Минало време на глаголите
Ресурс 4: Бъдеще време на глаголите
Ресурс 5: Употреба на глаголните времена
Ресурси от Академико
Ресурс 6:
Ресурс 7:
Ресурс 8: Време на глагола
Допълнителна задача:
Отворете ТОЗИ линк и запишете само глагола, който е изобразен на картинката, която се отвори пред вас в тетрадката си. Запишете всички глаголи, които виждате от картите с картинки. Не записвайте други части на речта, а само глагола!
ЧОВЕКЪТ И ОБЩЕСТВОТО
Тема за 3.клас: Водите
1. Темата ще намерите в учебника по ЧО на стр. 30-31. Прочетете урока и отговорете на въпросите след него.
2. В работната тетрадка по ЧО- стр. 12 попълнете всички упражнения.
Тема за 4.клас: Черноморско крайбрежие
1. Урокът ще намерите в учебника по ЧО на стр. 26-27. Прочетете го и отговорете на въпросите след него.
2. В тетрадката по ЧО на стр.13 попълнете всички упражнения.
3. Направете допълнителната работна страничка 15 за Черноморско крайбрежие от Работни листове с практически задачи по Човекът и обществото.
Всички изпълнени упражнения представете за проверка и оценяване следващата учебна събота.
23.03.24г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език -Употреба и правопис на лични местоимения.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература-3 клас;,,Мама,,-от К.Малина и,,Мама кенгурка,, - от З.Василева. 4 клас:,,Мама ,, от В. Петров и,,Най-хубавото птиче,,-от Г.Райчев.
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото
Водите- Проектно задание ( допълнителен ресурс може да разпечатате от приложения файл в ресурсите за подготовка)
Самостоятелно асинхронно занятие по ЧО ( за обърната класна стая)- учениците се подготвят самостоятелно у дома и представят темата в клас на 13 април 2024:
3.клас: Природните богатства и трудът на хората ( ЧО- стр.34-35/ Тчо- стр.13)
4.клас: От Дунав до Горнотракийската низина ( ЧО- стр. 22-23/ Тчо- стр.11).
13:40-15:10ч 6 и 7 час- 4. клас Български език: Правопис и употреба на глаголите ( БЕ- стр.32-33/Тбе- стр.32-33)
Устен разказ по картина на художник ( БЕ- стр.56-57)
ЛИТЕРАТУРА
РЕСУРСИ ПО ТЕМИТЕ
3.клас: " ..стр.36 и 37..." В читанката на стр. / Тч- стр.стр.35 и 36 от УТ.
4.клас: "...стр. 38 и 39...." В читанката на стр. /Тч-стр. 38 и 39 от УТ.
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
3. клас:Урокът по БЕ-ще намерите на стр.30 от учебника по БЕ.
4.клас- Изгледайте или прочетете всички приложени ресурси по темите:
УСТЕН РАЗКАЗ ПО КАРТИНА НА ХУДОЖНИК
Ресурс 1: Устен разказ по картина на художник
Ресурс 2: В учебника по български език на стр.56 отговорете устно на въпроси 1, 2 и 3.
Прочетете предложения разказ в упр.4 като добавите пропуснатите думи. В упр.5 трябва да прочетете написаното и да продължите написаното със свои думи. ( стр.57)
ПРАВОПИС И УПОТРЕБА НА ГЛАГОЛИТЕ
Ресурс 1. Разгледайте ресурсите приложени в темата за глаголите от миналата седмица. Припомнете си с видеото как правилно пишем и употребяваме глаголите.
Ресурс 2: В учебника по Български език на стр. 32 направете всички упражнения устно.
Ресурс 3: В учебника на стр. 33 запишете упр. 5 и 6 в тетрадките за работа в клас.
Ресурс 4: Работна тетрадка по български език- попълнете всички упражнения на стр.32 и 33.
ЧОВЕКЪТ И ОБЩЕСТВОТО
3. и 4. клас: ВОДИТЕ НА БЪЛГАРИЯ.
Ресурс 1: Изтеглете и разпечатайте приложената брошура и направете упражненията в нея. ( Присъствалите в клас деца имат разпечатано копие и не е необходимо да я разпечатват отново. Могат да работят направо в своята). Донесете в клас попълнената брошура следващата учебна събота за проверка и оценяване.
Водата без която не можем- файл за изтегляне и принтиране. ( Моля да се принтира едностранно)- Довършете проекта у дома като попълните последните странички от файла.
Ресурс 2 за 3.клас: Учебник и работна тетрадка по Човекът и обществото: Водата в полза на хората ( ЧО- стр.32-33/ Тчо- стр.12-довърши проектния файл "Водата")
Устно испитване на стих.,,Родина,, -от М.Исаев.
3.клас: Направете упр. 4,5 и 6 на стр. 31 от учебна тетрадка по БЕ. Изпратете ми го за проверка и оценка.
4. клас: Довършете всички упражнения в работната тетрадка по български език, които сте пропуснали до момента от началото на втори учебен срок. Във всяка тема са включени помощни ресурси и са отбелязани страничките от тетрадката и учебника за съответните теми и упражненията към тях. На 13 април ще събера тетрадките по български език за проверка и оценяване на пропуснатите упражнения, за които ще Ви нанеса оценките в електронния дневник. Ученици, които редовно са предавали домашните задания и са качвали заданията си в платформата вече имат нанесени оценки по тях.
Устно изпитване и работа по проекта "Водата без която не можем"
13.04.24г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език -Глаголи. Лице и число на глаголите.-урокът е на стр.32 в учебника по БЕ и в учебна тетрадка стр.32.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература
3 кл.- "На поляната" от Феликс Залтен и "Смешен котарак" от Лиляна Стефанова-стр.38 и 39 в читанката. ;
4 кл.-"Най-обичам у дома" от В. Голев и "Баба" от В. Николов -стр.40 и 41 от читанката/ Тч-стр.39-40
12:15-12:55 ч. 5 час- Човекът и обществото 3. и 4. смесен клас
3.клас: Водата в полза на хората ( ЧО- стр.32-33)
4.клас: Рило-Родопска област ( ЧО- стр. 24-25/ Тчо- стр.12)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език : Сегашно време на глаголите ( БЕ_стр.34/ Тбе-стр.34)
3 клас-Домашното задание ще намерите в учебната тетрадка по БЕ на стр.33 упр.5,6 и 7.Очаквам да го изпратите в платформата за проверка и оценка.
4.клас- Довършете упражнениe 6 в тетрадката по български език на стр.35. Оценката е за устно изпитване и участие в час по БЕ и работа в учебната тетрадка. Необходимо е само децата, които присъстваха дистанционно да приложат снимки на стр.34-35 от тетрадката си, за д абъдат оценени. Останалите ученици са проверени и оценени в клас.
Този видео урок ще ви припомни наученото в клас и ще ви помогне при написване на домашното задание.
Довършете упражненията в учебните тетрадки, които не сте успели да довършите в клас.
Устно изпитване по Човекът и обществото
РЕСУРСИ
Човекът и обществото
3.клас: Водите на картата на България
4.клас: Рило-Родопска област
Български език
4.клас:
Ресурс 1: Сегашно време на глаголите
Ресурс 2: Време на глагола
Ресурс 3 от Уча се! : Сегашно време на глаголите- Урок в Уча се!
Ресурс 4: Учебник по Български език- стр. 34 ( направете всички упражнения в тетрадката за работа в клас или устно)
Ресурс 5: Тетрадка по български език- стр.34 ( направете всички упражнения писмено в работната тетрадка)- за тази задача ще получите оценка.
20.04.24г.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език-Спомагателен глагол съм. Урокът е на стр.34 в учебника по БЕ.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература -3 клас-,,Хоби,,-от Г. Константинов и ,,Ропотамо ,, от Д. Габе/ 4клас-,,Скучен дъжд,,- от А. Германов и ,,Приказка за птичето, което научи два чужди езика,,-от Р. Ралин
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото
3.клас: Опазване на природата ( ЧО- стр.34-37/ Тчо- стр.13-14)
4.клас: Природните богатства и дейността на човека ( ЧО стр. 30-31/ Тчо- стр.15)/ Промените в природната среда- заплаха за бъдещето на хората ( ЧО стр. 32-33/ Тчо- стр.16)
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език : Бъдеще време на глаголите ( БЕ- стр.36-37/ Тбе- стр.36-37)/ Минало време на глаголите( БЕ- стр.38-39/ Тбе- стр.38-39)
1. Устно изпитване на присъствените ученици по темите: Трудът на хората. Природните богатства и опазването им.
2. Дистанционните ученици трябва да попълнят упражненията на стр. 15 и 16 в тетрадката по Човекът и обществото и да приложат за проверка и оценяване.
1. В тетрадката по БЕ - стр. 36-39 напишете всички упражнения. Приложете за проверка и оценяване.
2. Учениците, които са присъствено трябва да приложат само упр. 6, стр 37 и упр.6 на стр.39
РЕСУРСИ ПО ПРЕДМЕТИТЕ
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК
Ресурс 1- БЕ за 4.клас: Бъдеще време на глаголите
27.04.24г .Учебен полуден и Великденски пикник.
9:00-10:25ч. 1 и 2 час- 3.клас Български език-Съчинение за добра постъпка.
10:45-12:10ч. 3 и 4 час- 3. и 4. Смесен клас Литература-3 клас-,,Пързалка за облаче,,-от Р.Киров и ,,Игри,,-от В.Петров /4 клас-Съчинение по аналог и ,,За да имаш приятели,, -от Й.Радичков.
12:55-13:35ч. 5 час - 3. и 4. смесен клас Човекът и обществото
13:40-15:10ч. 6 и 7 час- 4. клас Български език
- Тази седмица