Главна
В този курс ще работим със следните учебници и помагала:
В този курс ще работим със следните учебници и помагала:
1. Прочетете урока на стр.44-45 от учебника по Човекът и обществото. ( 2 пъти)
2. Изгледайте видеото, прикачено в темата .
3. В работната тетрадка по ЧО, направете ( довършете) упражненията от стр. 22.
4. Насладете се на остатъка от почивката си! Нямате домашно задание, ако сте завършили всички упражнения в Тчо- стр.22 в час.
5. Изгледайте записа на урока ( от Уча Се!), за да си припомните наученото.
Изгледайте видео-урока от поредицата ":С БНТ на училище" по темата "Войни за национално обединение( 1912-1918)
Натиснете тук, за да видите мисловната карта в по-голям мащаб. А с тази мисловна карта може лесно да преговорите материала за "Войни за национално обединение.
Прикачете страничката от Тчо за проверка тук
1. Прочетете урока от учебника на стр.46-47.
2. Изгледайте записа на урока тук.
3. Направете упражнения 1-5 на стр. 23 от учебната тетрадка по Човекът и обществото и ми ги прикачете за проверка в платформата.
В Тетрадката по Човекът и обществото довършете всички упражнения на стр.23 и ми прикачете страничка на тетрадката за проверка в платформата.
150 години безсмъртие- В памет на Апостола на свободата.
Изгледайте видеото за Васил Левски тук.
Нарисувай ми... Левски
Направете проучване свързано с живота на Апостола. Намерете в Интернет данни за живота, делото, любимите места и родната къща на Васил Левски. Нарисувайте ми картина свързана с Апостола на свободата- Дякон Левски. Прикачете картината си в платформата. В картината може да нарисувате образа на Апостола такъв, какъвто си го представяте; да нарисувате родната му къща или местност, в която той е отсядал или развивал своята революционна дейност. Помислете какво е за вас Левски. Кой в днешно време може да оприличите като него? Има ли според вас Апостоли на днешното време? Запишете ми отговорите си в платформата или на тетрадка и ми ги прикачете за проверка.
Учениците ще имат домашно задание, което ще е свързано с честването на 3 март, което ще отбележим в общо училищно тържество на 4 март в Арма Сити Хотел от 12:00 ч.
Всички актьори (от 10:30 ч) и танцьори (от 11:30 ч) от класа трябва да са за репетиция в посочения от ръководителя на групата час (посочен е в скоби).
"Домашното" ще виждате в тази тема след 7 март 2023, а учениците ще могат да го изпълнят до събота 11 март. Въпросите ще са свързани с официалния празник на България и тържеството, на което всички ученици трябва да присъстват. 4 март е задължително присъствен за всички ученици.
1. В учебника по Човекът и обществото на стр. 50-51 прочетете урока, за да си припомните изученото.
2. Изгледайте записа на урока като натиснете тук.
3. Попълнете всички упражнения от учебната тетрадка на стр.25 и ми ги прикачете за проверка към домашното задание.
4. Намерете в интернет химна на Обединена Европа и ми отговорете със свои думи за какво се пее в него. Отговор на този въпрос трябва да запишете направо в платформата като използвате микрофончето и запишете аудио-файл или напечатате отговора в полето за запис.
1. Прикачете снимка на страница 30 и 31 от учебната си тетрадка с попълнените упражнения ( от упр. 1 до упр.4).
2. Намерете химна на обединена Европа в интернет. Чуйте го и ми отговорете на въпроса:
За какво се пее в химна?
Запишете отговора си в платформата. Използвайте микрофона ( за аудио-запис), камерата( за видео-запис) или печатайте през клавиатурата си направо в платформата.
- Ето тук са различните инструменти, които може да използвате в полето за изпълнение на домашното задание.1. Запишете темата и плана на урока в тетрадката за работа в клас.
2. Прочетете урока на стр.54-55.
3. Изгледайте записа на урока тук, за да си припомните наученото.
4. В учебната тетрадка по ЧО направете упр 1-4 на стр 27. Прикачете ми страничките за проверка в домашното задания.
Изгледайте видеото за Европейския съюз тук.
България в Европейския съюз.
В това задание ще имате 4 въпроса, на които трябва да отговорите. За него ще получите оценка.
В учебната тетрадка по Човекът и обществото на стр. 27 направете всички упражнения и ми прикрепете сраничките, за да ги проверя.
Изгледайте видео-урока на Академико за Общностите по Българските земи
Свалете и прегледайте презентацията. Направете упражненията в нея. Запишете домашното задание и ми прикачете страничките от работните си тетрадки и стр.28 от тетрадката по ЧО в платформата за проверка.
1.Попълнете табличката от упр.1-2, стр.28 в тетрадката по Човекът и обществото.
2. Напишете отговорите на въпросите от презентацията в работните си тетрадки.
3. Прикачете ми страничките за проверка в платформата.
Цар Калоян и битката при Андрианопол ( 1 учебен час- посветен на битката на цар Калоян от 14 април 1205г.).
Изгледайте анимацията за битката на цар Калоян при Адрианопол.
Потърсете информация за цар Калоян в Интернет. Разгледайте негови снимки. Обърнете внимание добре на облеклото и символите на властта, които има около този велик български цар. Опитайте се да си изработите костюм на владетел и символи на властта с подръчни материали. Очаквам в събота да донесете в класната стая изработените от вас костюм или символи на властта. Може това да е наметало, корона, щит, меч. или дори Калояновият пръстен. Бъдете креативни! Направете видео! Запишете го направо в платформата като използвате иконката с камерата в заданието ( синьо куфарче).
Във вашето видео споделете:
? Какви интересни факти знаете за цар Калоян?
? Какви материали използвахте за вашия костюм и символите на властта? Покажете ни ги.
Забавлявайте се докато учите у дома!
Намерете онлайн информация за известна българска личност- спортист, актьор, композитор, музикант, изобретател и др.
Опишете го- имена, дата и място на раждане. Опишете някой любопитен факт от детството му/ѝ. Нарисувайте него или картинка, която да ни напомня за него-спорта, с който прославя страната ни, нещо което е изобретил, афиш на пиеса, в която е участвал и др. Оформете страничка- А4 за нашето училищно табло на "Известни българи", което заедно ще направим, когато дойдете отново в училищната сграда след ваканцията.
Ако желаете снимайте страничката и ми я прикачете в платформата.
Запис от урока можеш да гледаш ТУК.
Отворете и разгледайте страничката с важните дати и събития, за да си припомните изученото за периода на Първата българска държава ( 681-1018)