Представяне по теми
16.09.23- Да преговорим изученото в първи клас
Кога пишем ,,йо" и кога ,,ьо" тук
- Тази тема
03.02.24 Съществителни нарицателни и съществителни собствени имена.
Преди да започнете с новия урок,изгледайте видеото от миналата седмица,за да си припомните какво наричахме съществително име.
Съществителни нарицателни и съществителни собствени имена
Изгледайте двата видео урока тук и
Урока ще откриете на стр.24-25 в учебника по български език.Направете устно упражненията.
Изпълнете задачи 1,2,3,4 и 5 в учебната тетрадка по български език на стр.24.
1.Направете зад.5 (ако не сте я завършили в клас) и упр. 6 и 7 в тетрадката по български език
2.В тертадка с тесни и широки редове или само с широки напишете по пет съществителни имена. Определете рода и числото на думите, който сте написали.
-В две колонки(едно под друго),напишете три съществителни нарицателни и три съществителни собствени имена.
10.02.24 Текст. Умалителни съществителни имена.
1. Текст
Изгледайте видео урока
Устно направете зададените упражнения в учебника по български език на стр.46-47
"Отмъщението на поточето"-Петя Йорданова
Разказа е на стр.24 в читанката.Прочетете го и отговорете устно на въпросите,както и писмено на задачите в тетрадката към читанката на стр.24
2. Изгледайте видео урока тук
Умалителни съществителни имена
Урока ще откриете на стр.26-27 в учебника по български език.Устно направете упражненията.Изпълнете зад.5,6 и 7 в тетрадката по български език на стр.27
Устно и писмено общуване
Направете устно упражненията на стр.48-49 в учебника по български език.
"Мъдър"-Дора Габе
Прочетете стихотворението на Дора Габе на стр.26 в читанката.Изпълнете задачите в тетрадката към читанката на стр.25
17.02.24 Прилагателни имена.Род и число на прилагателните имена."Еленът и неговите рога"-Езоп
Прилагателни имена.Род и число
Прилагателните имена откриваме с въпросите:Какъв?,Каква?,Какво?,Какви?
Изгледайте видео уроците
и тукУрока е на стр.28-29 в учебника по български език.Направете устно всички упражнения.
Изпълнете задачите на стр.28 в тетрадката по български език.
"Еленът и неговите рога"-Езоп(басня)
Какво е басня? тук
Баснята за Езоп ще откриете на стр.28 в читанката.Прочетете я и отговорете устно на въпросите.Изпълнете зачадите в тетрадката към читанката на стр.27
24.02.24 Правопис на прилагателните имена.Български народни приказки-Гостенчето
Правопис на прилагателните имена
Изгледайте видео урока тук
Урока е на стр.30-31 в учебника по български език.Направете упражненията устно,а тези в тетрадката по български език писмено,стр.30.
Български народни приказки:Гостенчето
Стр.32-Прочетете и отговорете устно на въпросите.Направете задачите в тетрадката към читанката на стр.30
ЗА "ПРАЗНИКА НА БУКВИТЕ С БЛАГОДАРНОСТ КЪМ МАМА"- тържеството ще се проведе на 9 март и всеки ученик ще вземе участие.
Стихчетата на всяко дете са раздадени първата събота на месеца и трябва вече да се знаят наизуст. Децата, които нямат стихчета са включени с участие в песните и танците. Моля, за вашата подкрепа като им включвате песничките през седмичните дни, за да ги слушат и разучават.
Днес децата трябва вече да са изучили песните, които са включени в празничната ни програма. Ето отново линковете към тях:
Вече мога да чета https://www.youtube.com/watch?v=UfzsecaJDg0
Първокласно https://www.youtube.com/watch?v=2gz91F_Y0OI
Аз момчето
02.03.2024 - Честване на националния празник на Република България-Трети март
В тази учебна събота заедно ще:
- Направим репетиция "Празник на буквите с благодарност за мама"
- присъствате на специалното събитие по случай националния празник на Република България- Трети март
- Разберете как и с какво ще се включите в началото на проект "Българските знамена"
- какво празнуваме на Трети март
- какво означават цветовете на българското знаме;
- коя песен е химн на нашата родина.
Молитва за България- ще чуем песента ( в ресурса на учителя)
- За какво се пее в песента?
- Какви чувства изпитваш, когато слушаш тази песен?
Борци за свобода
- Кои български герои познаваш?
- Какво знаеш за тях?
"Обич"- стихотворение на Дора Габе- Избери едно от стихотворенията и го научи наизуст
Бранителите на Стара Загора
По време на освободителната война край град Стара Загора шепа български воини смело се сражават за освобождението на родната земя. Те бранят храбро знамето и не позволяват то да попадне в плен на врага. В тяхна чест е издигнат огромен паметник във формата на знаме.- Разкажи какви паметници, свързани с освобождението на България, има в твоя роден край ( или в този на твои близки роднини в България)- желаещите деца може да нарисуват познат за тях паметник и да донесат рисунките си в училище на 31 март.
- Какво символизират цветовете на българското знаме?
- Проект "Българските знамена"
В този проект участват ученици от всички паралелки с изработване на рисунки, апликации и информация за българските знамена. Проектът е с групова и индивидуална задача към всяка паралелка и учениците в нея.
Второкласниците трябва да изработят у дома българския флаг, като използват различни материали (боички, пастели, моливи, платове, капачки, зърна от различни култури- цветя, зеленчуци, плодове или бобови култури, отпадъчни пластмасови цветни материали или текстил- нека са креативни). Изработката не трябва да е по-голяма от формат А4. Могат да напишат и кратки изречения около флага- за символиката на цветовете или кога е приет за национален символ.
Допълнителна задача: Да нарисуват картина посветена на 3 март, освободителните борби, национални герои или паметници характерни за величието и саможертвата на българите. Картините също трябва да бъдат донесени в училище до края на месец март.
Ще се радвам ако съдействате на децата си и им разкажете малко повече за някое бойно знаме на България и така да запалим интереса им към родната история.
Децата до края на месец март трябва да донесат в училище готовата продукция, която заедно с целия клас ще оформим в общ плакат.
Изложбата по проекта ще може да видите по повод Априлското въстание на 20 април в сградата на училището ни.
16.03.24 Глаголи.Число на глаголите,Басни-Лафонтен,"Сърне"-Цанко Лалев
Глаголи.Число на глаголите
Изгледайте видео урока тук
Число на глагола тук
Урока ще откриете на стр.32 в учебника по български език.Изпълнете устно упражненията.Направете 4,5 и 6-то упражнение в тетрадката по български език на стр.33.
Басни-Лафонтен
"Петлето,котката и мишлето"-Читанката на стр.34.Прочетете и отговорете устно на въпросите.Изпълнете задачите в тетрадката към читанката на стр.32.
"Сърне"-Цанко Лалев
Читанката на стр.35.Прочетете и отговорете устно на въпросите.
23.03.24 Изговор и правопис на глаголите.Стихотворения-Елисавета Багряна,"Внучка фотографка-Лиана Даскалова
Изговор и правопис на глаголите
Втози урок ще открием възможни правописни грешки на глаголите.ЗАПОМНЕТЕ-няма глагол в българският език,който да завършва на буква ,,ъ,,Глаголи,които в единствено число завършват на буквите ,,а,, и ,,я.. в множествено число завършват с буква ,,м,,( пример:аз плача-ние плачем ;аз играя-ние играем)Глаголи,които в единствено число завършват на буква,,м,, в множествено число окончават на ,,ме,,(пример:за рисувам-ние рисуваме;аз обичам-ние обичаме)
Изгледайте видио урока тук и
Урока е на стр.34 в учебника по български език.Направете упражненията.
Стихотворения-Елисавета Багряна("Зимата,пролетта и детето")
Прочетете стихотворението и отговорете на въпросите.Стр.36 в Читанката.Изпълнете упражненията в тетрадката към читанката.
"Внучка фотографка"-Лиана Даскалова
Прочети и изпълни задачите в тетрадката към читанката на стр.37
13.04.24 Части на речта-Обобщение
Части на речта
Изгледайте видео урока тук
В този урок ще обобщим и упражним какво е съществително име,прилагателно име и глагол.
"Време за игри"-Валери Петров
Стр.40 в читанката,прочетете и отговорете устно на въпросите.Изпълнете задачите в тетрадката към читанката на стр.38
"Столетникът"-Ангел Каралийчев
Стр.41 в читанката,прочетете и отговорете на въпросите.Изпълнете задачите в тетрадката към читанката на стр.39
20.04.24 Съобщителни изречения.Въпросителни изречения.Чичо Пейо-Елин Пелин.По пътеките на дъгата-Леда Милева
Съобщителни изречения
Изгледайте видео урока тук
Направете упражненията устно-стр.38-39 в учебника по български език.
Въпросителни изречения
Изгледайте видео урока тук
Направете упражненията устно-стр.40-41 в учебника по български език.
Чичо Пейо-Елин Пелин
Прочетете приказката на стр.42 в читанката.Отговорете на въпросите.
По пътеките на дъгата-Леда Милева
Прочетете стихотворението на стр.44 в читанката.Отговорете на въпросите.