Представяне по теми

  • Главна

  • Виктория Запрева, 1. клас

  • Мая Стоянова, 1. клас

    Име: Мая Йорданова Стоянова, разработка на урочна единица (от 3-5 урока) за 1. клас

    Тема: Приказен театър – разиграване на приказки с добавени детайли.
    Продукт: аудио-визуален текст
    Вид/-ове текст/-ове: Пресъздаване на приказката за седемте козлета/ худ. текст/ наратив 


  • Кремена Мнеева, 1. клас

    Тема: Моят път до училище
    Продукт: Описание на маршрут и представяне на правила за безопасност на движението.
    Вид/-ове текст/-ове: описание на маршрут
    Целева група/ клас в БНУЧ: 1. клас
    Езикови профили на учениците: Класът се състои от 9 деца.
    •        Деца, идващи и от българската образователна система - 1
    •        Синхронно владеещи двата езика - 2
    •        Деца, при които българският е преобладаващ - 2
    •        Деца, при които немският език е преобладаващ - 3
    •        Деца, за които българският е трети език - 1


  • Снежана Никифорцева, 2. клас/ недовършено участие

    Тема: Самопредставяне, писане и говорене за себе си
    Продукт: "лексикон" на класа
    Целева група: 25 ученици от 2. клас на Теоретичен лицей «Васил Левски» , гр. Кишинев, Република Молдова
    Езикови профили на учениците: само трима от учениците имат възможност да чуват български език от дядо и баба, като ходят при тях на село. Четири деца са билингви с румънски и руски език.Останалите са рускоговорящи. В училище езикът на преподаването е руски и български (6ч.) В училище учат, освен руски и български, румънски и английски език.


  • Еделина Кирчева, 2. клас

    Тема: Описание на пейзаж

    Продукт: Описание какво виждат през прозореца
    Вид/-ове текст/-ове: писмен текст с рисунки
    Целева група/ клас в БНУЧ: 2. клас
    Езикови профили на учениците: ученици, които общуват на български у дома

  • Елена Атанасова, 2. клас

    Тема: Съставяне на книжка с история за животно супергерой с 2. клас 

    Продукт: „Моята първа книжка на български език“ 

    Вид текст: Повествователен и описателен текст с въображаемо животно, превърнато в супергерой 

    Профили на учениците в класа: По-голямата част от децата имат симетрично двуезичие, като и двамата родители са българи. Изключение правят две деца, които притежават силно несиметрично двуезичие.

  • Таня Виткина, 3. клас

    Тема: Описание на животно 

    Продукт: Създаване на игра „Познай какво животно си“ 

    Видове текст: описание 

    Целева група/клас в БНУЧ: групата е смесена, включваща деца от втори и трети клас, обучаващи се в нашето училище. 

    Езикови профили на учениците: Всички деца в класната стая са с български език като втори, като по-голямата част от тях са с асиметрия на двуезичието (българският език изостава). Има и деца с почти пълна симетрия на двата езика (гръцки и български). В класната стая няма деца с първи език български, както няма деца, които не владеят(разбират и говорят) български език.

  • Насибе Хюсеин, 3. клас

    Тема : „Преразказвам приказка“ в 3. клас
    Продукт : Пълна пощенска кутия с прочетени и преразказани приказки
    Видове текст : Преразказ на художествен текст/ приказка/ повествование с елементи на описание
    Целева група : 3. клас
    Езикови профили на учениците : родноезиков


  • Татяна Димитрова, 3. клас

    Изготвил: Татяна Димитрова, БУ „Кирил и Методий“, Париж
    Тема: Опазване на околната среда. Опазване на водата.
    Продукт: Текст отговор на въпрос с факти на тема: Какво мога аз да направя за опазването на природата
    Вид текст: нехудожествен аргументативен текст с лично мнение и примери
    Целева група: 3 клас
    Езиков профил на учениците: родноезиков


  • Тотка Михова, 4. клас/ недовършено участие

    Тема: Писане на писмо до роднина/ приятел с изказване на благодарност, извинение, планове за ваканцията и разказване по преживяно.

    Продукт/ Вид/-ове текст/-ове: Писмо в неофициален стил.

    Продукт/ Вид/-ове текст/-ове: Писмо в неофициален стил.

    Продукт/ Вид/-ове текст/-ове: Писмо в неофициален стил.
    Целева група/ клас в БНУЧ: Четвърти клас, БНУЧ „Св. Св. Кирил и Методий“ – Уотфорд, Великобритания

    Езикови профили на учениците: Учениците от четвърти клас в училище „Св. Св. Кирил и Методий“ – Уотфод, могат да се разделят на две групи:

    -     Ученици, които имат добър лексикален запас по български език, допускане на граматични грешки /специално в съгласуването/ – двуезични, симетрия

    -     Ученици с много слаб лексикален запас по български език, слаби граматични познания, грешки в съгласуването – чужд. Учениците от тази категория са усвоили буквите и пишат грамотно /думите, които знаят/, четат добре, но не разбират дълги изречения или текстове от читанката – ниво А1.


  • Калинка Панчева, 4. клас

    Тема: Избори
    Продукт: Защитаване на мнение/ участие в дискусия.
    Вид текст: Aргументативен текст - отговор на въпрос
    Целева група: 4. клас в БНУЧ /хомогенна група по възраст/
    Езикови профили на учениците: Балансирано двуезичие с превес на гръцки

  • Нина Борисова, 5. клас

    Нина Борисова, БНУ „Св. Иван Рилски“ гр. Кеймбридж, Великобритания

    Разработка на урочна единица в 4 урока

    Тема: Представяне и самопредставяне.

    Продукт: Самопредставяне.

    Видове текстове: писмено (имейл) и видео

    Целева група - 5. клас

    Езиков профил на учениците – Класът включва 10 ученици със следния профил:

    -       Идващи от българската система на образование – 1

    -       Синхронно владеещи двата езика – 1

    -       Ученици, при които английският превъзхожда българския, но не осезаемо - 5

    -       Ученици, при които английският превъзхожда българския осезаемо (в повечето случаи са от смесени бракове) - 3